söndag 10 november 2013

Månadens favoritväxt i november: Höstkrokus

Här kommer mitt lilla bidrag till Anna Vattenkannas länksamling. Kika in hos henne så får 
ännu fler månadsfavoriter att njuta av.


Om jag säger att höstkrokusen är en favoritväxt så ljuger jag, fast bara lite. Utbudet i trädgården är inte längre så stort och valen blir enklare och enklare för varje månad som går. Den gör inte så mycket väsen av sig men tittar man på nära håll är den faktiskt ganska söt. Som ni ser har den hittat ett lite udda sällskap.



Ha en fin vecka
Elisabeth

4 kommentarer:

  1. Snygg bild! Igår på min promenad såg jag en stor vinda med taggtråd...funderar nu på hur jag ska få hem den;)) Gillar dina bollar!
    Söt blomma! Ska ut och se vad jag kan hitta till månads favorit hos mig.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Tänk att den förhatliga taggtråden kan bli så läcker som boll! Och med höstkrokusen som ett smycke däri. Jättefint.
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  3. Trevligt med höstlökar, bra val. Så roligt det ser ut med de skira knopparna i allt det sticksiga.

    Kram

    SvaraRadera
  4. Den er jo så fin. Kjekt med noe som spirer og gror om høsten. Jeg satt dem ifjor, men så ingenting til dem i høst... Nyter dine.

    SvaraRadera