söndag 11 januari 2015

Vinterprojekt

Stormen Egon har dundrat in över landet. Hela dagen har jag gått här som en äggsjuk höna och väntat på att strömmen och vår internetuppkoppling ska komma tillbaka. Vi har tack och lov ett reservelverk så det går egentligen ingen nöd på oss men det är lite irriterande att inte kunna blogga när man vill. Men nu funkar allt som det ska igen och jag har samlat ihop all trädgårdsprydnader och pulkor som blåsten flyttat runt på, så nu ska här bloggas.


Nya schackrutiga tapeten, eller säger man harlekinrutig?

Det var ju egentligen inte stormen jag tänkt skriva om utan mina vinterprojekt. Skinn-boden är (som jag säkert sagt alldeles för många gånger) inte färdig än. Det som står närmast på programmet är tapetsering av syrummet. Jag har köpt en läcker grönvit harlekinrutig tapet på nätet. Den var snyggare än jag någonsin vågat hoppas på och jag blev glatt överraskad när jag såg att den hade nästan samma färg som den gamla träkofferten.

Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid. 

Dörren till syrummet har fått ett väggordet " Ingenting är omöjligt. Det omöjliga tar bara lite längre tid " Ja tack, jag vet. ;-) Det var ganska länge sedan jag köpte det och det tog ett tag innan det hittade sin rätta plats.


Jag verkligen älskar den här blå färgen. Den passar perfekt till vitt, ett vitt
leicesterskinn.

Mamma har hittat ett härligt blått gammalt täcke till mig hemma i sina gömmor. Det blir perfekt till alla kuddarna i järnsängen sen när jag har slängt ut julen. 




Nu längtar jag så efter få komma igång ute i skinnboden igen men först väntar lite tråkigt
kontorsarbete.



Vi hörs
Elisabeth



6 kommentarer:

  1. Verkligen en fin tapet inte så stark i färgen utan helt så där man bara vill ha. Är ingen älskare av mönstrade tapeter men en del faller inom ramen. Ska bli så kul att få komma på besök lite längre fram. Nu räcker det då verkligen med stormar för i år. Trodde att vi skulle lätta från huset i natt fast vi bor i ett stort bostadsområde med många hus som täcker varandra. trodde att det var plogen som kom när det blåste men se det kunde det inte vara för det fanns ingen snö i går. Den har kommit idag, lär nog inte bli kvar så länge skall bli milt igen. Ja se den vintern blir inte klok på den.
    Ha en skön vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Så fint du gör det!!! Tapeten älskar jag, den färgen är så fin. Skulle vara kul att komma och hälsa på dig....
    Finns du med på fb?
    Ha en skön dag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är så välkommen så. Hör gärna av dig på min mejladress som står i sidlisten. Jag finns inte på fb.

      Ha det gott
      Elisabeth

      Radera
  3. Verkligen fin färg på både täcke och kista, snygg tapet också!

    SvaraRadera
  4. Vilket härligt projekt! Tapeten är alldeles underbar, jag älskar harlequinrutigt. Vackert med det vita skinnet mot den blå färgen.

    SvaraRadera
  5. Kul projekt du har pågående och så vackert med det ljusblå och det vita fina skinnet.....vill ha! Kul när man köper något och så blir det så bra, tänker på tapeten! Hoppas vi får se mer bilder sedan!
    Agneta kram

    SvaraRadera