torsdag 21 juli 2011

Sommardröm i vitt.

En vanlig dag på jobbet.

Nu är semestern slut och jag är tillbaka på jobbet igen. Det kändes trots allt
inte så tungt att dra igång med de vanliga rutinerna som jag befarat.
Anledningen är enkel - det finns alltid något att glädjas över i en blomsteraffär.




Gladiolus.

Just nu är det gladiolusen som jag gläds allra mest över. Vem kan motstå denna
vackra och ståtliga blomma. Kunderna går ut ur affären med blomsterpaketer på
över metern. Gladiolusen är inget man stoppar ner i ryggsäcken och cyklar iväg
med precis. Väl hemma gäller det att hitta en passande vas och sedan är lyckan
gjord.




Allra vackrast är den i vitt. Vinrött och limefärgad är också favoritfärger, eller 
varför inte orange. Säsongen är ganska kort, från mitten av juli till september, så
nu gäller det att njuta.

Det söta miniväxthuset får jag njuta av på jobbet men nog skulle det allt passa bra
hemma hos mig också.



.... och lite annat.

Butiken har en ljus och lantlig stil och här ovan ser ni ett  av de många skylt-
fönsterna, fast från fel håll. Vår balkong hemma ät totalt omöblerad men tänk om
man kunde inreda den lite i samma stil. Citrusträd, timjan, lagerblad........jag
tror att ni förstår precis vad jag menar.


 


Ett hav av vita dubbla mini sangt paulia dekorerat med ullgarn vill jag också ha
men jag tror att jag väntar ett tag till. Just nu har jag som de flesta andra fullt upp
med att njuta av sommaren utomhus.


Sommarhälsningar
Flitiga Lisa


4 kommentarer:

  1. Jag har aldrig varit svag för gladiolus men de vita i vasen var ju för snygga, kanske får omvärdera lite! (:D Så fint du har i affären, många vackra ting!

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Gladiolus är verkligen underbara...
    Vilken härlig butik du jobbar i!
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  3. Vilket drömjobb du har, som att hålla på med hobbyn hela tiden... Så mycket vackert ni säljer! Kommer du nånsin hem en dag från jobbet tom hänt? Det skulle nog inte jag fixa...
    Trevlig helg,
    kram Sussi

    SvaraRadera
  4. Jag hade nog inte heller haft några problem med att börja jobba igen efter semestern när man jobbar i en sån underbar miljö med blommor och vackra ting :-)
    När jag var liten hade vi alltid gladiolus i trädgården men det är inget jag har i min egen trädgård nu. Gillar dem mer som snittblomma.
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera