torsdag 7 juli 2011

Flädersaften är färdig.

Smaka och se att flädersaft är gott.
Det var så smidigt att jag tror att jag gör en omgång till.


Sylta, safta och frysa in för att äta senare. Ja det är det som till stor del även
gäller för bloggen just nu. Fotografera och lagra upp en massa bilder för en
hel lång vinters bloggande. Helst vill jag visa allt nu och låta er få känna sommarens
smaker. Vill dela med mig av min glädje över allt som växer och gror. Maffiga
pioner, små söta rosen knoppar, doftande lavendel, odlarmöda, glädje och sorg,
allt, allt, allt.

 

Jag jobbar hårt på att stilla min iver och jag tröstar mig med att sedan, någon
gång när hela trädgården vilar under ett djupt snötäcke, då ska jag plocka fram
mina allra finaste blommor och minnas och låta er njuta och längta efter en ny
härlig trädgårdssommar.

De blå gurkörten frösår sig villigt i trädgårdslandet men den vita vårdar
jag ömt i en rabatt. Jag vill inte riskera att den försvinner .

Sommar hela året
önskar jag er. 

Flitiga Lisa


4 kommentarer:

  1. Du tar så inspirerande bilder! Jag vill också göra fläder saft - NU!
    Ser fram emot vinterns bloggande:-)
    Kram Hanna

    SvaraRadera
  2. Verkligen läskande bilder - värsta reklamkampanjen för hemmagjord fläderblomssaft :-)... så vackert med de vita gurkörtsblommorna i glaset.

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera
  3. Mm så mycket gott du gör! Fläder saft är gott, har dock aldrig gjort själv... Har faktiskt bli it "lat" på mycket av det sedan barnen blev stora, tyvärr. Men hos dig lyser flitens lampa!
    Fina bilder,
    Kram Sussi

    SvaraRadera
  4. O vad fint! Min flädersafttillverkning är dock inte alls lika romantisk. Det ser mest ut som en trasslig härva som simmar omkring i en gul plastspann... Måste nog skaffa sådana vackra flaskor som du har, för att uppväga det hela en smula!
    Må så Gott!
    Ester

    SvaraRadera