onsdag 19 februari 2014

Sommarplantering i rosa och rött.

Jag blev så förtjust i länksamlingen Blommig fredags förra veckotema "rött och rosa", att
jag bara måste göra ett litet inlägg till under samma rubrik.

Ni ska få följa den stora zinkkruka som står i grusgången från vår till höst. 


Vi börjar lite ljuvt och snällt med änglavakt och vårfavoriten bellis i rosa som har fått sällskap av vita penséer och lite pynt.


Sedan blir det sommar och penséerna behöver bytas ut men bellisen får hänga med ett litet tag till.


Jag planterar chokladblomma, silverfall, rödbladig klöver och en rosa skönhet som jag inte minns namnet på. Kanske någon av er duktiga bloggare vet vad den heter.


Sedan blir det höst och sommarblommorna dör en efter en. Den trogna chokladblomman står dock kvar liksom silverfallet som nu når nästan ända ner till marken. Sedan kommer 
granen med röda äpplen och nu är det snart tid att börja drömma om nya läckra färgkombinationer igen.


En stor mitt i veckan kram och tack för alla rara värmande kommentarer som ni strör omkring er här på bloggen.

Elisabeth



5 kommentarer:

  1. Så praktiskt och enkelt att bara behöva byta ut några enstaka växter och hux flux byter hela arrangemanget utseende! Snyggt var det också! Bellis i kruka har jag inte provat. Tack för tipset:)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  2. Så vackert det var med chokladblomma ihop med rosa, tack för tipset. Det rosa är nog Bellis.
    Ha en fin dag
    Kram Maria

    SvaraRadera
  3. Kul att se zinkbaljans olika skepnader... så vackert med olika växter tillsammans!

    Onsdagskram tillbaka:)
    Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. härligt att se din fina plantering. Det är bara solen som fattas.
    Ha en fin dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Så fint du hade gjort till Valentin. Härliga arrangemang. Och dina sommarplanteringar är också så fina, färgerna är så läckra ihop!
    Agneta kram

    SvaraRadera