måndag 3 februari 2014

Maffig tulpanbukett i blandade färger.

Visst är det härligt med tulpanbuketter och ju fler färger de innehåller, desto gladare blir man, alla utom vi florister och en och annan finsmakare. Vi är lite snobbiga och gillar inte alla blandningar minsann. Jag kan nog nästan bevisa att en "tokblandning" säljer bättre än snäll ton i tonblandning. Själv gillar jag att mixa, inte alla färger på en gång, men en väl avvägd blandning. Blandningar som man inte kan beskriva på förhand men när man ser dem känns det bara så rätt och så spännande.


I förra veckan fick vi tulpaner både maken och jag och jag kunde bara inte låta att leka lite själv med dem också. Visst var det en söt blandning. Tack snälla ni och vilken tur att det inte fanns tex lila.





Ha en fin vecka
Elisabeth



5 kommentarer:

  1. Så fin den blev tillsammans.Här är det mest en färg men gärna olika varje gång.
    Ha en fin vecka med lite mer värme och sol än när vi sågs.Tack för senast
    Kram Meta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv. Dina som slagit ut mer syns lite i bakgrunden.
      Kram.

      Radera
  2. Underbar bukett, vilken vårinspiration!

    Kram Ellinor

    SvaraRadera
  3. Tulpaner är underbara! Men jag tillhör dem som gärna får en blandad bukett, blir glad av alla färger. Konstigt då jag inte är så glad i för mycket färger annars! Ha en härlig dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Konstigt nog har jag lyckats undvika tulpanerna i år, har inte riktigt hittat några riktigt snygga eller fräscha när jag nån gång varit inne i "stan" och haft tid att köpa några!
    Annars älskar jag dom (och din bukett var otroligt vacker) och förstår faktiskt inte folk som när dom ger bort en bukett alltid urskuldar sig med; Ja, det är inget märkvärdigt, det blev BARA tulpaner!
    Hallå - vadå!?
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera