söndag 19 januari 2014

Ullbollar i vårkläder.

Orkidéklockorna har vissnat men ullbollar sen nyårshelgen har fått lite nya vårkläder. Jag använde pärlhyacinter på lök där jag helt enkelt spolade bort all jord. Sedan fäste jag dem på bollarna med dekorationsnålar och lindade ett par sorters garn några varv runt. 



Nu fick jag äntligen chansen att använda det vackra, vita och lockiga Leicestergarn  som Ann-Sofie med bloggen Nål och tråd och trädgård spunnit åt mig. Jag är väldigt förtjust i garnet med har inte hunnit sticka något med det än...... ha, jag kan inte sticka men kul kan man ju ha ändå.



Ha en fin vinterdag
och så hoppas vi på lite sol

Elisabeth


8 kommentarer:

  1. Vad fint det blev med ullbollarna, du ser man behöver inte kunna sticka för att göra fina saker med ditt garn.Nu skall jag ut och fotospana lite få se vad det kan bli.
    Ha en fin söndag.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Oj oj vad vackert! Det där måste jag nog ta efter! Ull är ett så härligt material, och roligt att hålla på med! :)
    /Sandra

    SvaraRadera
  3. Sååå smakfullt och vårlikt vackert! Älskar pärlhyacinter:) Du är en sann kreatör!

    Önskar dig en skön vecka.
    Kramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Så underbart vackert! Vilka bollar.....!!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  5. Otroligt vackra blomsterdekorationer! Både i detta inlägg och det förra. Du borde få göra Nobelfestligheternas dekorationer, nytänk, olika material, svenskt material och så vackra färger! Är du florist?
    Agneta kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla Agneta och alla ni andra. Det stämmer, jag är florist och det är så kul när man kan kombinera det bästa av två världar, får och blommor.

      Radera
  6. Åååhhh, så vackert!
    Hej från Törnrosa

    SvaraRadera
  7. For noen utrolig nydelige ullballer. Du er virkelig kreativ. Et vakkert vakkert syn. De søte perleblomstene bringer bud om vår:) Det trengte jeg nå på en kald vinterdag!

    SvaraRadera