torsdag 23 januari 2014

Pompombollar.

Vintern är en parentes, i blomsteraffären är det vår. Ute är det blåsigt, snöigt och kallt men här inne är det vår. Alla härliga vårfärger ger mig en vitaminkick i storformat. 
Redan när jag kör in på parkeringen ser jag de färgglada pompombollarna i skyltfönstret.  
Allt känns nytt, fräscht och vårlikt och jag bara älskar det. 

Gillar man att pyssla kan det vara läge att göra så kallade pompoms av silkespapper. Det
finns mängder av gör det själv tips på nätet och läckra silkespapper hittar du i din blomsteraffär.


Själv är jag är helt oskyldig till de läckra pompombollarna. 


Jaaaa!
 Vintern är en parentes 
Elisabeth


5 kommentarer:

  1. Jag blir glad av din våriga bild. Längtar som en tok efter vår, grönska, att få köra fingrarna i jorden. Planering inför sådd och några trädgårdsprojekt pågår redan. Vi väntar ju med spänning på att det ska komma lamm i fårhuset, ett litet tag kvar dock och valpar i mitten på mars om allt går som det är tänkt.... Pompoms ska jag se om jag kan knåpa ihop några tills dottern fyller år.....
    Ha en jätte mysig fredag!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh så fiiiiint!
    Att jobba i blomsteraffär verkar roligt och kreativt.
    Må så gott
    //bara anna

    SvaraRadera
  3. Visst blir jag glad av vår färgerna men jag gillar dina ullbollar bättre,
    Ha en skön dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  4. Vilken vår känsla du visar mysigt. Önskar dig en härlig helg kram Beijan

    SvaraRadera
  5. Nu har jag suttit här en lång stund och frossat i tidigare inlägg och dina vackra bilder !!
    Så mycket fiint du gör - märks att du är proffs !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera