lördag 25 augusti 2012

Pool häng.

Min sommar fortsätter med lite pool häng. Nej allvarligt talat är det bara grodorna som badat där sedan dotterns spa kväll med polarna i förra veckan. Men vattnet är i alla fall
vackert turkosgrönt så jag undrar var det var de hällde i egentligen.






















För er som undrar ska jag kanske förtydliga att det är trädgårdens badkar som detta lilla inlägg handlar om. Jag och maken föll pladask för den roliga poolskylten som vi hittade i en inredningsbutik på Öland för ett par veckor sedan och på den vägen är det.



Det behövde göras något radikalt i trädgården sedan riddarsporrarna klippts ned och
björnroten gett upp lagom till träsgårdsvisningen. Hålet fylldes ut med ett par ljusblå agapantus i kruka och ett litet betong fågelbad. Nöden är uppfinningarnas moder får man väl säga.





Till sist en liten bild på en badgäst.

Ha det bra och sköt om er.
Hälsningar från Högagärde.

Elisabeth





9 kommentarer:

  1. Hej Elisabeth! Vilket UNDERBART lusthus!! Så vackert och att du lyckades fånga en simmande groda på bild, det var inte illa! :D Trevlig helg! / Carolin

    SvaraRadera
  2. Grodan ser ut att ha ett gött poolhäng<3

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt du har det. Grodan ser ju för söt ut :-)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka fina bilder från din fina trädgård!
    Skylten är ju perfekt...

    Kram Annika

    SvaraRadera
  5. Jättefina bilder från din trädgård och ditt lusthus är sååå fint.
    Förstår att groda valde er pool istället för någon pöl...=)

    Ha det bra!

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Så fint du har det i din trädgård. Grodan ser ut att trivas i ditt spa.

    Ha en skön söndag

    Kram Karin

    SvaraRadera
  7. Precis så där vill jag göra med mitt gamla badkar! Tack för idén. Grodor har jag också gott om.

    Ha en bra vecka. Kram Marie

    SvaraRadera
  8. Vilken underbar trädgård ni har,gillar!!!!Och din pool.......;)))))Ha en skön vecka.kram Ulrika

    SvaraRadera
  9. Toppenskylt som alltså visar gästerna till er lilla simskola?

    SvaraRadera