söndag 13 maj 2012

Trädgårdsbukett.

Oj vad tiden rusar på. Just nu skulle jag vilja vara pigg och vaken dygnets alla
timmar för  att verkligen kunna ta in våren, eller är det kanske rent av försommar.
Det finns ju så mycket att uppleva och så mycket som ska göras.


 


Och så måste man ju ta sig  tid att njuta lite också. Kanske plocka lite blommor i
trädgården - en blandat vårbukett med olika sorters tulpaner, påskliljor och
några kvistar från spirea busken får det bli. Sedan ska det fotas och jag drar runt
buketten X antal platser i trädgården........

Det tar ju lite tid med jag kallar det för egentid och så säger jag som man brukar
numera "för jag är värd det".

Vi ses
Elisabeth.


6 kommentarer:

  1. En helt bedårande försommarbukett!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  2. En underbar bukett du plockat, det är en härlig tid nu så när det tillfälligt var lite lugnare på jobbet i fredags och idag tog jag ledigt. Det är sem lyx som heter duga för visst är det i maj och på hösten som man vill göra som mest i trädgården. Jo, här är det också nära nollan och ibland minus på nätterna. Det är en del som fått stryk och jag vågar inte ha ute tomater och chili om natten (har inget växthus ännu) Hoppas på ljumma sommarnätter snart så jag kan få köket tillbaka (:D Ha en bra vecka!

    SvaraRadera
  3. Underbar vårbukett - för inte är det väl sommar redan!? I alla fall inte här med den kyla som vi har fortfarande!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Underbar bukett,visst är det härligt när man kan plocka blommor i sin egen trädgård,me like.;)Kram Ulrika

      Radera
  4. Ja, det är du verkligen värd!
    Jag älskar också att fixa fint och
    fota. Det är så roligt! Ännu roligare
    blir det också när man sedan får visa
    andra! Eller hur?
    Ha det gott!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  5. Den buketten är ju underbar!
    Kram Annika

    SvaraRadera