lördag 5 maj 2012

Det är mycket nu......

Allt ska hända på en gång. Fåren ska ut på bete och det är tid för vårbruk i
trädgårdslandet och ute på åkrarna. Gräset behöver redan klippas och så ska
man ju hinna med att njuta av våren också.....Pust. 

Vilken tur att jag har en veckas semester framför mig.






Vi får väl se om spaden och grepen får slita hårt. Hur som helst skulle jag under inga omständigheter kunna tänka mig en semester någon annan stans än hemma just nu.

Trädgårdsarbete kan vara lite slitit men vilken lön det ger för mödan. Ibland har
man till och med så´n tur att man får lite bonus. Vissa saker blir till och blir vackra av
sig själva utan att man behöver anstränga sig ett enda dugg. Ta hallonhäcken tex.
( bilden till höger) den är full med vitsippor och vårlök utan att jag har lyft ett finger.
Så vackert.


I framkanten på husväggsrabatten växer en rödbladig sedum som får mörkrosa
blommor. Lite närmre växthuset ser ni en liten älskling, fagertrav Arabis
caukasis ´Pixie Cream´.  Det hörs på namnet att den är härligt gräddfärgad.

Växthuset ligger det lite mer möda bakom och nu tänker jag visa en ful bild på
hur det såg ut innan jag vårstädade. Det är kanske att ta i att kalla det för en total
makeover med städningen var välbehövlig och det känns så gott att det åtminstone
är i ordning där. 
.

Semesterhälsningar (snart)
från  mig.


9 kommentarer:

  1. Hei!
    På våren så skjer det mye og vi skal helst gjøre alt på en gang. Så bra at du har ferie, slik at du får unna litt hagearbeid. Kos deg!

    Håper du får en fin lørdag.

    SvaraRadera
  2. Önskar dig en härlig semester på hemmaplan - visst är det roligt att komma iväg ibland men håller med dig, denna tid åker man inte bort frivilligt.

    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh, semester hade jag också behövt nu! Vem har tid att jobba såhär års egentligen?:)

    Ha det toppen på din vårsemester,
    Rebecca

    SvaraRadera
  4. jag har precis haft en underbar ledig vecka och skulle kunna vara hemma följande också, men nu är det dags att gå till jobbet igen på måndag. Ha en bra helg<3

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en skön och härlig semester med en massa måsten som du kan bocka av...=)

    Ha det bra...<3

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  6. Det är lite ketchup effekt med våren, man får verkligen ta och lugna ner sig ibland, men så skönt med en veckas semester! Det sitter väl rätt nu!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Skulle också kunna tänka mig att ha semester i maj, för det är ju precis så som du beskriver trädgårdsarbetet : )
    Önskar dig en fin semester!
    /Cika

    SvaraRadera
  8. Fullt upp med andra ord...skönt att ha ledigt och känna att man kan greja ute och inte behöva tänka på annat.
    Ha en skön vecka trots en massa arbete!

    SvaraRadera
  9. Vilket härligt inlägg och jag håller med om att den bästa "semestern" har man hemma så här års men på hösten och vintern gillar jag att åka iväg på diverse turer!
    Ha en fortsatt fin helg.
    Lotta

    SvaraRadera