torsdag 10 februari 2011

Snart alla hjärtans dag.

Kärleken är tålmodig och god. Kärleken är inte stridslysten, inte skrytsam och inte uppblåst. Den är inte utmanande, inte självisk, den brusar inte upp, den vill ingen något ont. Den finner inte glädje i orätten men gläds med sanningen. Allt bär den, allt tror den, allt hoppas den, allt uthärdar den. Kärleken upphör aldrig........


Men nu består TRO, HOPP och KÄRLEK, dessa tre och störst av dem är KÄRLEKEN.



Jag smygstartar mitt Alla hjärtan dags
firande redan nu med några bevingade
ord från Bibeln ( 1 Kor 13 ) som man ofta
läser vid vigslar. Tänkvärda ord att ta till
sig, Tänkvärda ord som betyder något för
mig.


Hälsn. Flitiga Lisa

3 kommentarer:

  1. Vilken vacker, ljus och trevlig blogg du har !! Tack för ditt besök hos mig som gjorde att jag hittade till dig !
    Texten om kärleken här ovan väcker minnnen till liv hos mig eftersom det inte är så längesedan vi gifte oss hemma i trädgården ! Tack för det !
    Trevlig helg !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Vilket fint inlägg och det är verkligen tänkvärda ord. Känner igen dem från bröllop man varit på, fina minnen.
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  3. ...och en hjärtligt god fortsättning på helgen till dig! Kunde inte låta bli att stilla min nyfikenhet när jag såg din hälsning hos mig! Ja, en fårbonde! Min lilla fårskock är väldigt blygsam i jämförelse med din, nu har vi åtta tackor och vi har inte haft fåren två år ännu. Fastnade för allmogefår för jag är så insnöad i allt som är ursprungligt...trevliga är de, fåren och mina lammar som dina året runt om man låter de bestämma själva vill säga....de går också in och ut ur sin friggebod som de behagar....de är helst ute, hur kallt man själv än tycker att det är!
    Ha det fint, du och fåren,
    Eija

    SvaraRadera