söndag 5 oktober 2014

Höst och tidlösa

I höst blir det inte mycket gjort i trädgården måste jag erkänna. Men visst kan man njuta av sin trädgård ändå även om den är lite vildvuxen och vanvårdad. Jag hoppas på mer trädgårdstid till ett annat år och tänker att det inte gör så mycket om jag slarvar 
lite med våtarven såhär på slutet. Hi hi, vi vet alla att den fröar av sig endast vid någon liten ynka plusgrad. Men nästa år, ja nästa år, då ska jag vara ordentlig. Jobba mer, fota mindre och blogga mindre. Nu njuter jag och har dåligt samvete på samma gång. 

Älskade hatade trädgård varför vill jag så mycket med dig. Mer rabatter och större rabatter och alltid nya ideér som jag drömmer om att få förverkliga. 



Härlig disig soluppgång och här vid stenen växer tidlösan.


Tidlösa


Tidlösan som blivit lite blek av för lite solljus där den växer mitt i en näva.


Hösten är så härligt förlåtande. Alla trädgårdsmissar är förträngda och nästa år ska trädgården bli alldeles, alldeles underbart välskött. Eller hur.;-)


Trädgårdskram
Elisabeth





6 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder som alltid! Precis så tänker jag med min trädgård. Nästa år då.... Kanske blir det så kanske inte, vad gör det jag njuter av den ändå!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det så, man får göra som man vill och njuta desto mer och samla kraft till den kalla långa vintern. Det blir ett nytt år igen och då kan man göra annorlunda
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder! Tänker som du... nästa år ska det bli mer ordning, finare kanter, snyggare rabatter, alla döda grenar bort.... nja, troligen inte, men visst är det härligt att trädgårdera ändå.
    Frågan är om jag vill att du ska bli mer ordentlig om det innebär mindre fotande och mindre bloggande : )
    Ha det så gott i veckan
    Anette

    SvaraRadera
  4. Våtarven, den är trots allt lite rolig för får man det där rätta greppet känns det så skönt att dra bort den. Vilken vacker blomning du har trots att det är så sent. Den är väldigt vacker nävan!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Magiska, magiska bilder Elisabeth! Det du gör tillsammans med din kamera är ren och skär magi så jag vill inte alls att du ska bli mer ordentlig nästa år. För jag vill ju fortsätta njuta av dina härliga inlägg här på bloggen. Och dåligt samvete ska du inte alls ha. Trädgård ska vara njutning och ge energi. Inte bara en arbetsplats som ger dåligt samvete och en känsla av otillräcklighet. Nej, njut av din vackra trädgård och lägg den kraft och tid som du vill och orkar. Och fortsätt ta dina vackra bilder. :)

    Sköt om dig!

    Kram Charlie

    SvaraRadera
  6. Hej! Det var så länge sedan jag tittade in här. Har varit en värdelös bloggvän det sista året. Men som du säkert läst om på min blogg så miste jag min son Martin den 16 november förra året. Idag har jag för första gången startat en bloggutmaning inne hos mig och hoppas så klart du har lust att titta in. Kramar Pia

    SvaraRadera