onsdag 2 mars 2011

Mer vårgodis.


Jag fortsätter mitt lilla vårgodis tema med en enkel tulpan komposition. Oftast gör jag inte mer än så här hemma till vardags med mina tulpaner. 



En lite maffigare och festligare bukett. Rosa, röda och vita tulpaner med vitt björkris och lite rosa silkespapper runt.
 Den är nästan lite kitschig och många är säkert tveksamma till kombinationen rosa och rött.
Själv kan jag inte bestämma mig för om den är snygg eller inte.
Hade tulpanen varit mörkare och kallare i färgen hade jag älskat kombinationen.



Jag prövade att mixtra lite med färgerna innan jag la ut bilden.
Det blev som ett gammalt färglagt svartvitt foto. Ett blekt vykort från svunna tiders utedass kanske? Eller passar det till en rosa Cadilac, myggjagare och en vid pastellfärgad femtiotalskjol med små prickar?



 Samma vasar som i förra inlägget men denna gång heter designern M-L.


En riktig grodprins? Någon som vill pröva och se vad som händer?
Själv har jag redan hittat min men har trots det en liten passion för trädgårdsgrodor.
 Jag hoppas kunna visa lite fler grodor framöver.
Just nu befinner sig de flesta under det djupa snötäcket
fast de mest ömtåliga fått flytta in under vintern.



Vårgodis hälsningar
från Högagärde.

Flitiga Lisa



4 kommentarer:

  1. Du är inte bara flitig, du är himla duktig också!

    Brukar inte köpa så mycket snittblommor men kanske att jag skulle ta göra det nu. Blev himla sugen när jag så dina bilder :-)

    kram

    SvaraRadera
  2. Ljuvlig liten groda! De rosa är på något sätt lite mer "pussvänliga" än de i mer naturtrogna färger.
    Jag har också hittat min prins, men man kan ju alltid samla grodor till döttrarna...
    Må så Gott!
    Ester

    SvaraRadera
  3. Snyggt! Jag gillade bäst den med vitt björkris och så den med grodan förstås. Man MÅSTE ju inte alltid vara så seriös.....
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  4. Hej! läste din kommentar på min blogg och kände inte igen dig ;-) Blev nyfiken och hittade hit till dig.

    Mina grodor hälsar till dina - de ska snart vårtvättas och få komma på plats...

    Ha en trevlig helg

    Kram Anna Vattenkanna

    SvaraRadera