söndag 16 april 2017

Glad påsk och välkommen till oss och webbutiken.

Glad påsk på er.  Det måste man väl få säga även om det bara är en ynka liten dag kvar på helgen. Det som för de allra flesta har varit några dagars extra ledigt har för oss varit en extra intensiv del av lamningsperioden. Riktig höglammning eller babyboom om man så vill. Jag har gått mellan fårhuset och tv-soffan hela helgen och gläder mig åt att det snart är färdiglammat. Även om lamningen är det roligaste på hela året så måste jag erkänna att jag känner mig lite sliten nu. 

En liten bild från gårdsbutiken på Högagärde Fårgård med fårskinn, tovat, servetter,
taggtrådsdesign och mycket mer. 

Jag har berättat lite om webbutiken i tidigare inlägg och nu kan jag meddela att den är igång på riktigt. Det har varit ett roligt och intensivt arbeta innan alla pusselbitarna föll på plats och nu finns den där ute för er. Alltid nära alltid öppet. Det låter klyschigt men
det är så sant. Delar av vårt sortiment finns med och är det något ni undrar över eller saknar så är det bara att höra av er. Välkommen in på hogagardefargard.se och titta runt bland fårskinn, kuddar, hjärtan och lite småplock och kanske handla lite. 

Hoppsan. Kanske lite klumpigt att visa sådant som inte finns i webbutiken,
med undantag för löken då.... Men jag kan bara inte motstå alla dessa härliga påsk-
liljemotiv som finns på våra servetter, pastillaskar mm.

Mest av allt är ni förstås välkomna till gårdsbutiken. I morgon, annandag påsk, har vi öppet kl. 12-15 och vill man hälsa på våra lammungar i fårhuset går det också bra. Patrik har lovar att guida våra besökare. I morgon kör vi ett litet extra erbjudande för våra kunder. Handla för minst 200 kr så får du en läcker påskpresent. För övrigt håller vi öppet i gårdsbutiken fredagar kl 14-17 och enligt överenskommelse.

Gårdsbutiken på Högagärde Fårgård.

Ha en fortsatt fin påskhelg 
och välkomna hit och till webbutiken

Elisabeth


3 kommentarer:

  1. Åh, ännu mera små lamm. Var hos dig för knappt en månad sedan och kikade på många söta små godingar.

    Kramis/Heléne

    SvaraRadera
  2. Låter mysigt med alla lamm! Ordnade med påsk marknad för våra gamlingar på jobbet och fick låna två lamm. Mycket uppskattat!!
    Web butiken måste jag ta en titt på:))
    Glad fortsättning!

    SvaraRadera
  3. Hej Elisabeth!
    Ser så fint ut i din gårdsbutik. Förstår att det är mycket att stå i, med många nya lamm på gång.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera