torsdag 25 februari 2016

Hemma igen.

Ja så var det färdig bloggat på grannliv.se . Vill du se hur man gör en vårkrans av ull är det bara att gå in där och kika. Någon har hört av sig och vill läsa krönikan som jag skrev för papperstidningen och jag kan meddela att nu ligger även den ute på nätet för den 
som vill kolla.

Vårfavoriten pärlhyacint. Ursäkta den lite dåliga skärpan.

Vårkrans av ull med pärlhyacinter, fjädrar, band och handspunnet ullgarn.

Det har varit jätteroligt att få gästblogga, men samtidigt känns det konstigt att skriva på en annan plats. Det är lite som att gå in ett främmande rum bland nya människor. Jag är fortfarande jag och det är det är mina ord och mina bilder men orden flödar inte riktigt lika lätt. Nu känns det skönt att få återgå till "vardagen" igen. Det är ju ändå här på bloggen jag hör hemma. 


De här söta vantarna har min lilla mamma stickat åt mig av garn från våra egna får.
Tack snälla. Jag är så nöjd med dem.

Nu ska jag fokusera på gårdsbutiken i några dagar. Vi har öppet på söndag och det finns 
mycket jag skulle vilja göra innan dess. Jag ska försöka hålla mig borta från bloggen ett litet tag, hur jag nu ska lyckas med det. Det känns så otroligt frestande att hänga på Blommig Fredags tema för den här veckan: favoritfärg. Det nästan vattnas i munnen på mig och jag tror att jag redan vet vad jag skulle välja för bilder.


Ha en finfin helg
Elisabeth

Välkomna på söndag kl 12-15



4 kommentarer:

  1. Vad mycket kul du har på gång,skribent egen företagare....underbart.:) Vilken fantastiskt fin krans.Ha en fin helg.Kram Ulrika

    SvaraRadera
  2. Så kul att det gick bra och att du tycker det var roligt alltid bra att få lite utmaningar, nya läsare och vad allt det innebär.
    Fin vårkrans du gjort.
    Ha en fin och bra helg
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Fin krans!
    Vet du någon som är intresserad av att köpa en gammal spinnrock med (vad jag kan se) alla delar i behåll! Svara på min blogg i så fall!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  4. Så spännande att få gästblogga och ärofyllt! Fast jag kan förstå känslan av det trygga och enkla i sin egna blogg :-) Kram Katarina

    SvaraRadera