fredag 22 januari 2016

Sommardrömmar - Blommig Fredag

Med datorn full av trädgårdsbilder, tusentals trädgårdsbilder är det lätt att drömma sig bort och nästan förlora sig själv. Här ligger guldkornen som man minns och bevarar i sitt hjärta, dolda bland trista bilder med dålig skärpa och en massa meningslösa kopior. 

Kanske är det dags för lite storstädning i arkivet, nu när trädgården har sin vintervila. Dags att rensa bort ogräset så att man hittar det man vill ha helt enkelt. Jag ska bara drömma om sommaren en liten stund till....


Lusthuset med härlig försommarblomning. Myskmadra, aklejor och prästkragar.

Trädgård i kruka.

Morgondimma bland kryddväxter och grönsaker.

Pionen, den ultimata sommardrömsblomman.

Lavendelblommor. Jag sparar sommaren och hänger på tork.

Fler blommiga fredagsinlägg på temat sommardrömmar hittar du på bloggen Bland rosor och bladlöss.

Ha en fin vecka
Elisabeth




10 kommentarer:

  1. Helt underbart, vilka fina sommarlängtans bilder.
    Ha en fin helg!
    Marika

    SvaraRadera
  2. Ja nog är det toppen att kunna kika in i foto arkivet.
    Härligt somriga bilder du visar.

    Trevlig helg

    SvaraRadera
  3. Det är lätt att drömma sig bort i bildarkivet:-) Det är ju tur att du inte tagit bort dom...de är ju helt underbara och får en att längta till sommaren!
    Allt gott
    Milla

    SvaraRadera
  4. Hej, hittade hit tack vare Blommig Fredag och gillar det jag ser! Väldigt fina bilder på en till synes väldigt fin trädgård.
    Vi hör nog till den tredje sortens vallhundsägare - gillar hundar som älskar att lära sig. Vår aussie vallar bara våra höns men det gör han med den äran!
    Allt gott!/Laila

    SvaraRadera
  5. Jeg drømmer meg bort i bildene dine!

    SvaraRadera
  6. Nu hoppas jag verkligen att det går fort med värmen så att snön fort försvinner för jag längtar otroligt till värmen och efter att sett dina bilder blir den än starkare. Hoppas kunna hinna med ett inlägg nästa fredag. det är så mycket nu begravning och till helgen dop i Gävle. Puh Sen hoppas jag det är lugnt.
    Ha det gott på söndagen.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  7. Och vilka sommardrömmar sedan... helt ljuvliga bilder Elisabeth och nu längtar jag också till sommaren och en prunkande trädgård. Tack för att vi fick sommardrömma tillsammans med dig. :)

    Kram på dig och ha en fin helg.

    SvaraRadera
  8. Helt fantastiska bilder på drömmar om sommar!
    Just idag så är det totalt genomgrått här och mina ögon längtar efter Färg!
    Den första bilder är helt magisk :D

    /Veronica

    SvaraRadera
  9. Åh! Så vackra bilder!
    Morgondimmebilden, magisk!!! Jag går in i den och känner värmen och fukten... Barfota. Just det.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  10. Men så vackert! Varje foto är som en helt fantastisk tavla av nån stor konstnär, vilka färger, vilket ljus!
    Agneta kram

    SvaraRadera