fredag 2 maj 2014

Sköna maj.

Skuttiga små lamm på bete och en trädgård som byter skepnad på ett par dagar. Naturen exploderar. Mycket jobb, ja visst. Betessläpp, vårbruk och så lite trädgårdsjobb men också
en liten tur med kameran i trädgården nästan varje dag. Det är maj för mig.

Idag blir det blått och vitt, många narcisser och ännu fler pärlhyacinter. Jag tror inte att jag skriver så mycket, ni får titta istället.


Grusgångsrabatten. Bolltuja och en taggtrådsboll med narcissen ´Thalia` i.

Ja någonstans finns skärpan. ;-)

Ormöga, pärlhyacinter och pingstliljor i rabatten runt lusthuset.

Tro mig det fanns ingen plan för detta men jag är ändå väldigt nöjd med
resultatet.

Vackra vita ´Thalia` är lite mindre än andra narcisser.

Grusgångsrabatten. Kanske heter narcissen ´White Cloud`. Längst bort i
rabatten växer det kungsängsliljor.



Detta var sista inlägget på Blommig fredag innan sommaren. Terminen är slut och det är dags för sommarlov men jag hoppas såklart att vi syns ändå.

Fler inlägg på temat maj månad hittar ni på bloggen Bland rosor och bladlöss.



Ha en härlig månad
Vi ses

Elisabeth


Blommig fredag



13 kommentarer:

  1. Fina bilder! Så snygga bollar med narcisser i. Thalia är en favorit.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Tack för titten! Underbara bilder...

    Solkramar från Eva-Mari

    SvaraRadera
  3. Underbara bilder och taggtrådsbollarna är så läckra....så snyggt med narcisser som blomma i den ena bollen.....=)

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  4. Älskar verkligen dina taggtrådsbollar, härlig storlek på dem med. Önskar dej en fin lördag, kram Katta

    SvaraRadera
  5. hejsan , jag ramlade in här tack vare en annan blogg. Och måste skriva att
    jag tycker verkligen om din vackra blogg.. Fick se att jag varit inne förut såg min bild hos Dig. Det var ett trevligt besök, vill bara säga det.
    Trevlig helg nu önskar Hajan

    SvaraRadera
  6. Läckra vårrabatter och fina bilder. Bollarna gillar jag skarpt.
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  7. Vilken fullträff när naturen bestämmer själv:) Gillar dina runda taggtrådsbollar!
    Trevlig fortsättning på helgen!

    SvaraRadera
  8. Vet du, det ser verkligen så vackert ut där hemma hos er!

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  9. Vilka underbara bilder du visar! Man blir glad bara av att titta på dem!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Ja, de bilderna talar för sig själva! Härligt! Så fint det blev med kloten.
    Allt gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  11. Får man fråga hur 17 du har fått till taggtrådsbollarna? Jättesnygga!! Skulle gärna vilja ha något liknande ovanpå den sista piedestalerna med 3 LED-ljus.
    Susie

    SvaraRadera
  12. Handskar på och sedan är det bara att vira taggtråden runt, runt ungefär som ett nystan. De första varven är ganska svåra för det gäller att bollen blir rund och det är här man lägger grunden. Jag fixerar med ståltråd där trådarna korsar varandra, De första varven blir det ofta men när bollen har blivit lite tätare hakar tråden i sig själv. Lycka till.
    Elisabeth

    SvaraRadera
  13. Det är en rent ljuvlig tid nu när allt formligen exploderar i naturen. Färger, dofter och känsla. Vilken lycka det är. Och vilken underbar tur tillsammans med dig i din trädgård. Så vackert ni har det. Jag förstår att du tycker om att vandra runt med din kamera och njuta.

    Ha det så gott i vårsolen och njut av den sköna månaden maj.♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera