torsdag 15 maj 2014

Regn, kyla och körsbärsträd

Till helgen kommer solen och värmen tillbaka säger meteorologerna. Jag längtar och väntar, för nu tycker jag att det har regnat färdigt för ett bra tag framöver.

Jag har semester den här veckan och regn och semester brukar ju höra ihop. Enligt mammas statistik är det alltid dåligt väder på min majsemester. ;-) Om man ser saker och ting från den ljusa sidan och det ska man ju, så har körsbärsträden blommat ovanligt länge i år. Den övre bilden är från den 5:e maj och träden blommar fortfarande. Det är inte heller det minsta torrt ute i markerna, regnmolnen gör sig bra på bild, vi slipper myggen och bränner oss inte av solen. 




Nu är semesterbetinget att få ut alla får på bete avklarat och fredag och lördag är
reserverade för trädgårdslandet och växthuset.


Ha det gott
alla får- och trädgårdsvänner

Elisabeth




3 kommentarer:

  1. Oh, så vackra bilder! Vi sade just det tidigare i dag, att plommonträden hos oss har blommat ovanligt länge. Hoppas bara att de har blivit pollinerade i regnet och kylan... Vi har fått så mycket regn nu, så nu ser vi också fram emot sol och värme. Finns en hel del som behöver göras i trädgården nu.

    Majhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  2. Det är tur att de syns från fönstren annars skulle det var trist. Blött annat kan man inte säga.
    Här började dagen med massor av sol frukost på trappen och en massa energi. det jag tänkt mig var klart före 11 tur för nu vräker regnet ner.
    Önskar dig en fin dag och skönt att ni fått ut alla de vilda stollarna när de får fara fram i det fria
    .Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Fina foto på vår vackra natur! /M

    SvaraRadera