söndag 11 maj 2014

Lammsafari

Här har vi en lat och blöt söndag, en riktig vilodag. Regnet behövs, jag vet men jag blir så passiv av det. Jag får liksom ingen arbetslust och vill inte ens gå ut. 

Dagens största händelse är lammsafri med sonen och ett helt gäng kompisar till honom. Det är lite mysigt att komma rakt ut i fårhagenhage, så nära att man slipper gå på den blöta kladdiga vägen. 





För att fåren ska ställa upp krävs det förstås lite mutor i form av kraftfoder. Fåren hänger inte gärna med främlingar hur som helst.



En liter stund senare är allt som vanligt igen. Traktorn och tonåringarna är borta och 
kraftfoderhinken är tom. Det är bara jag och kameran kvar men jag får skynda mig hem för att inte bli blöt av ännu en regnskur. 

Nu har regnet gjort sitt och till veckan önskar jag mig värme och solsken. Gräset måste börja växa ordentligt nu så att alla djuren kan få komma ut på bete. Vårt ensilage håller på att ta slut så nu finns det ingen återvändo. Vi vill ha sommar nu, eller hur?


Glad försommar till er alla
Elisabeth




3 kommentarer:

  1. Härliga bilder! Samma för oss vad gäller ensilaget.... Vi vill också ha sol och bra tillväxt på betena nu! Ser ut att bli bättre väder nästa vecka.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Så mysigt med lammsafari!
    Jo, sommar vill man väl ha men jag är ganska nöjd som det är nu. Har ju varit helt fantastiskt väder sedan april!!! Visserligen lite regn nu men det behövs, det var sååå torrt i trädgården.
    Ha en bra vecka. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  3. You're weekend is full of activity which mine is not ,My weekend is still full of reason to work cause i need to fix my transmission in my auto.By the way i am happy to see you having a good time with those sheep.

    SvaraRadera