fredag 25 april 2014

Våren hos mig

Intensiv, omtumlande och trålande vacker. Sådan är våren. Jag skulle vilja hålla kvar den en liten, liten stund men inser att det är just det snabba och förgängliga som gör att vi älskar den så.

Såhär ser våren ut hos mig, just nu eller för ett par dagar sedan.

Min påskpyntade taggtrådsboll med påskliljor och fjädrar skulle blivit ett blogg-
inlägg i påskhelgen med det hanns inte med. Påskliljelökarna är faktiskt fina än.

För en timme sedan. Ljuset är egentligen för skarpt för att bilden ska bli bra.
Fast man får väl inte klaga på solen....och ja, nu strular skärpan på kameran igen.
som om inte det var nog går det inte att göra den sedvanliga efterskärpningen i
Photoshop heller. Jag suckar och sörjer. Nu när allt är så vackert och man vill
fota så mycket.

För några dagar sedan. Lekstugan och barnens lilla trädgårdsbord som en
snäll god granne snickrat åt oss.

Fler bilder på  Blommig fredags tema "Våren hos mig" hittar du som vanligt på

Blommig fredag


Glad vår till er alla
Elisabeth


9 kommentarer:

  1. Det är verkligen omöjligt att hinna med i naturen nu. Bara att njuta i fulla drag och bunkra upp för kommande tråkdagar. Så vackert det blommar hos dig.
    Gillar ditt klot. Kul idé! Först behöver man ju ett klot förstås...
    Trevlig helg
    /Anette

    SvaraRadera
  2. Så fina bilder trotts att du inte tycker det. det är tur att det är lite kallt på nätterna så det blir liten fördröjning i vårens framfart.
    Så fin bollen är. Jag är på jakt efter rostig taggtråd, är ju lite galen i det rostigt alltså.I natt sover jag första natten i stugan för denna säsongen
    Önskar dig en fin lördag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Ibland skulle man vilja ha "Gillaknappen" särskilt nu när tiden inte vill räcka till.
    Vårkram / Lotta

    SvaraRadera
  4. Underbara vårliga bilder....ögongodis.....=)

    Trevlig helg !

    Kram Ninni

    SvaraRadera
  5. Solen er skarp, ja, men etterlengtet. Og bildene viser jo denne våren som den er!

    SvaraRadera
  6. Gillar dina taggtrådsbollar, härliga vårbilder. Ha en skön helg! Marika

    SvaraRadera
  7. Taggtråd har jag i förrådet - gillar din boll - tror jag knycker idén ;-))
    Trevlig helg!
    Birgitta

    SvaraRadera
  8. Underbara vårbilder! Gillar din skapelse på första bilden skarpt, så läckert!

    SvaraRadera
  9. Superfint!!! Nu hoppas jag att ni får trevliga helgdagar! Kram Anna

    SvaraRadera