söndag 13 april 2014

Påskfabriken: Påskbukett med fårskinn och nejlikor

Påsken närmar sig och påskfabriken kör hårt igen. Jag har gjort en bukett med ljusgula favoritnejlikan och en krans av vitt fårskinn. Det kanske inte syns riktigt så väl på bilden
men lockarna och blommorna bildar en ring med att hål i mitten.

Jag gör ofta den här buketten till påsk men brukar använda mig av en krans med björkris som jag sticker blommorna igenom


Kransen "måste" såklart pyntas. Här har jag använt ljusgula och bruna påskfjädrar och 
en liten kyckling. Annars är det väldigt snyggt med pärlhyacinter på lök och små vaktelägg
som man kan limma dit.


Hålet som är i mitten är som gjort för att lägga påskägg.





Ha en fin påskpysselvecka
Elisabeth


5 kommentarer:

  1. Så makalöst vackert!
    Önskar dig och de dina en härlig påskvecka!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera
  2. Så sött det var, ja nu får jag nog lägga på ett kål om jag skall få nåt påsklikt här till dotter och barnbarn kommer hem.Hur går det med lammen???
    Ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Åh så fin påsk bukett!! Här har jag inte hunnit pyssla alls. Dygnet har alldeles för få timmar:) Kul att se bilder från Skinnboden! Kommer att bli toppen. Bara att måla på då;))
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Floristen har varit i farten och som vanligt blir det otroligt snyggt! Jag blir så inspirerad när jag ser dina bilder!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Önskar dig en underbar påskhelg!
    Kram Raina

    SvaraRadera