måndag 4 april 2011

Påsk - inte bara gult.

Jag älskar årstidsväxlingar och helger. Att naturen växlar under
året och att vi har en rad härliga högtider och helgdagar är en
enorm inspirations källa för mig i mitt arbete som florist.
Jag tjuvstartar mitt påskfirande redan nu med några bilder i en lite mer försiktig färgskala.


Ett litet vårarrangemang med en nästan sakral känsla.
Aningen vintrigt men med både ljus och värme.


Ingen som läser min blogg har väl kunnat undgå att märka att jag
 gärna jobbar med ull.
Som rede till äggen har jag använt en vanlig halmstomme som jag lindat med
 grå kardad ull från våra Gotlandsfår.
Ett ullsnöre och några tunna björkgrenar mjukar upp den tunga kransen
och ger liv och lite volym åt kompositionen.

Äggen är vanliga målade plastägg som jag köpt i en inredningsbutik.
Det går också bra att blåsa ur ägg och måla själv.
Mycket roligare så klart, men ganska pilligt, äggen är ju så sköra.


Enkel solitär eller en jätte äggkopp?
Smaklig måltid.


Snart blir påsken gul.
Vi ses
Flitiga Lisa



4 kommentarer:

  1. Åhh så vackert Lisa och vilken rikedom att ha tillgång till ull att använda dig av i dina fina arrangemang !! Tack för inspiration !

    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar stämning bilderna ger. Du har verkligen lyckats att förmedla värme och försmak till påsken!

    SvaraRadera
  3. Måste var underbart att ha tillgång till ull att använda i olika skapelser!
    Kransen är väldigt fin i sig men det är verkligen som du skriver, att "snöret" och björkriset mjukar upp och blir pricken över i.
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  4. Hej Lisa! Kul att du hittade till mig. Så fin blogg du har!! Fina bilder och många spännande inlägg. Kommer defenitivt att återkomma:)
    Gick och funderade på att börja påskpynta idag...och nu blev jag inspirerad. Jätte fint!
    Ha det gott

    SvaraRadera