fredag 22 april 2011

Spikarnas lovsång.


Ägg, fjädrar, gula blommor, godis och påsklamm. Jag njuter och frossar kanske
till och med en del med det är ändå inte det som är påsk för mig. Det är bara
själva ytan. Det finns ett djup och en mening i påsken som varar hela året.
Påsk är för mig förlåtelse och försoning, död och uppståndelse och tron på att
Jesus gjorde det för min skull.




Kolla in klippet ovan så får du höra min favoritpåsklåt. Spikarnas lovsång.




Lite intressant påskläsning från Bibeln om vad som hände från skärtorsdagen till
påskdagen hittar man  tex. i Markusevangeliet kap. 14-16. (Mark 14-16)
Det står om påsken i alla de fyra första böckerna i Nya Testamentet  så det
finns ännu mer att läsa.



Jesus sa: Jag är uppståndelsen och livet. Den som tror på mig skall leva om han än
dör och den som lever och tror på mig skall aldrig någonsin dö. Johannesevangeliet
kap.11 vers 25-26.


Ha en riktigt skön långfredag.
Flitiga Lisa



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar