torsdag 31 mars 2011

Hej igen!

Nja....... jag vet inte riktigt hur jag ska börja. Efter att ha lyckats hålla tassarna
borta från bloggen i över en och en halv vecka frågar jag mig...... har jag blivit
så mycket klokare? Nej, förmodligen inte men jag har åtminstone hunnit en hel
del annat. Slutsatsen av mitt lilla blogguppehåll får väl helt enkelt bli att jag vann
tid och allt det där andra måste jag erkänna att jag får jobba vidare på.


                                                                                                

Min lista på roliga projekt som jag vill hinna innan allt utomhusarbete tar vid har
i alla fall till stor del betats av. Jag har börjat nosa lite på det där med att göra
collage i Picasa. Det är verkligen kul, fast jag har inte kommit på hur man får
det lagom stort för bloggen, som ni nog kan se här ovan. Jag jobbar på det och är
öppen för tips och idéer om hur man gör. (Att jag la in två likadana är nog mest
för det estetiska)


Våren är en härlig tid, drömmarnas tid. Det bästa ligger framför oss och det bästa
finns här och nu. Nya små saker poppar upp ur jorden varje dag. Gräset behöver
inte klippas och det enda ogräs som verkar trivas är våtarven. Nu är bästa tiden
för nya trädgårdsprojekt innan allt det vardagliga tar vid. Mina drömmar är som
vanligt stora och jag är som vanligt tidsoptimist. I år hoppas jag att jag skall hinna
göra den där grusgången bakom huset som jag så länge drömt om. Kantstenen och
singeln är redan inköpta, nu gäller det bara att komma till skott.

Först tänker jag mjukstarta med ett par lite mindre projekt. Gamla risiga perenner
behöver klippas ner innan lökväxterna tittar upp allt för mycket (Hoppsan det var
visst redan lite sent) Grusgångs singel som hamnat i gräsmattan ska räfsas tillbaka
och lavendelhäcken måste få en omgång med sekatören.(Aj min rygg)


Ha det så gott.
Flitiga Lisa

2 kommentarer:

  1. Visst är det härligt att ha mycket att se fram emot. Lycka till med dina projekt!
    Fortsatt trevlig söndag
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Hej där!
    Det är så vackert att göra såna där små fotocollage, allt verkar bli lite extra proffsigt då:-)

    kramkram H.

    SvaraRadera