söndag 16 januari 2011

Tulipanaros

Nu när granen är utslängd och alla barr förhoppningsvis följt med ut eller hamnat i dammsugaren drömmer jag om tulpaner, massor av tulpaner. Pastelliga, knalliga, krispiga, slingrande, ja allt. Eftersom jag är florist har jag förmånen att få jobba med tulpaner hela dagarna och jag lovar er att så här års frossas det ordentligt. 

Efter dessa rader förstår jag absolut att ni förväntar er tulpanbilder med extra allt. Som helt ny bloggare har tyvärr inte hunnit ta några sådana bilder än men tulpantiden är ju lång......Tills dess hoppas jag att det går bra med en enda ros.




Sweet Avalange
En av de absolut vackraste rosorna. Den rosa tonen är alldeles lagom smutsig för att falla mig i smaken. Ingen knallrosa marsipan ros som skriker efter uppmärksamhet. Visst vore det härligt med ett helt fång, men nej, en enda räcker.

Tulipanaros hälsningar
Flitiga Lisa





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar