tisdag 11 januari 2011

Nu kastar vi ut julen....

                                             
 

Så var det dags att slänga ut granen och packa ner julsakerna  i sina lådor igen. Jag tillhör den numera lite udda skaran som tar in granen kvällen före julafton och inte slänger ut den förrän till tjugondedag Knut. Granen på bilden slängde jag förresten ut redan förra julen. Efter en sommar på komposten och en omgång med vit sprayfärg tror jag att den i det närmaste kommer att bli odödlig hemma hos mig. Dessutom är den redan färdig barrad....





Alla hjärtans dag ?

Tovade hjärtan att hänga i granen.


Murgrönsboll

En stor murgröna med långa rankor, oasisboll, mossa, spoltråd, nålar, vackra band och ett par meter garn är allt som behövs.
 

                                                    
Den här julen har jag fullständigt snöat in på det där med ull. Ullen som kommer från våra egna får har jag lämnat in för kardning på Åddebo Ull. Vill man inte tova finns det mycket annat roligt man kan göra. Linda stjälkarna på en bukett, eller som här runt en enkel amaryllis, är bara ett par exempel. Det känns både varmt och lite ombonat med ull och det är ju så härligt med naturmaterial.


1 kommentar:

  1. Ååå jag blev helt kär i dina ullhjärtan! Vill ha!!!

    SvaraRadera