onsdag 21 september 2011

Vi flyttar in .

Regn och rusk, soligt ibland med mest regn och rusk. Tillvaron känns lite mörk och murrig. Detta har fått mig att fatta det ack så svåra beslutet att så smått börja
flytta in trädgårdsmöblerna. Det är tid för höstmys, höstmys innomhus.

Höstmys i glasverandan. I bakgrunden hemmagjorda tovade tavlor.


Ett av borden åker in på glasverandan. Jag hade hoppats på att hela möblemanget
skulle få plats, med där var jag lite väl optimistisk. Jag hade tänkt mig mysiga
fikastunder som var sådär lagom ute fast ändå inne. Nu blev det bara bordet och
en stol och en massa mys med blommor och levande ljus.


Än är inte hösten sådär färgsprakande som den ska vara så jag går ut lite försiktigt
med mitt dekorerande. Jag fuskar med ett par konstgjorda pumpor och hittar lite
gröna kart från silverpäronträdet. Det får räcka. Några pelargonior och andra lite
känsliga växter får flytta in för nu är deras sommarlov definitivt slut.

Tofslilja(?) i blomm. När den blommat över vissnar hela
plantan och den åker ner i källaren för vinterförvaring.

Av silverpäronträdets små gröna frukter hade jag tänkt göra en krans att hänga på
väggen men jag ger snabbt upp. Päronen är för hårda och tråden för vek men det 
bli en liten ljusmanschett istället.

Härlig materialmaix, betong, ull, gröna päron och levande
ljus.

Alla ni som känner mig ler nog en smula när ni läser det där om levande ljus. Jag
tillhör nämligen den kategorin som köper massor med ljus och fina ljuslyktor
men som nästan aldrig tänder dem. Det blir liksom inte av och så är jag väl lite
rädd att glömma dem och orsaka en elsdvårda antar jag. Men jag gör mina väl
valda undantag. När huset fylls av folk  eller när kameran åker fram är det
mys till max som gäller.


Massor av höstmyshälsningar
från Högagärde.
Flitiga Lisa



6 kommentarer:

  1. Vackert myspynt!
    Ha en härlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Känner igen det där med ljusen:-)
    Jag gör precis likadant.
    Vad fint du pyntat!
    Kram Hanna C

    SvaraRadera
  3. Så mysigt och ljusmanschetten av päron så fin : ) Må så gott, hälsar Lotta

    SvaraRadera
  4. Så mysigt du har gjort det och de tovade tavlorna ser jättefina ut!
    Ha det gott. Kram, Ingela

    SvaraRadera
  5. Det känns lite sorgset att det redan är höst men snart kommer nog den mysiga känslan att fixa lite inne och tända braskaminen, levande ljus och en bra bok. Det är riktigt mysigt! Fina arrangemang och bilder!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Så härlig och fint du gjort. De tovade tavlorna får du plocka fram och visa mer. De ser väldigt fina ut. Tänd ljusen ofta vet ja´! Blir ju extra mysigt då.

    SvaraRadera