onsdag 18 oktober 2017

Ullplädar och höst

Jag börjar min blogghöst med att lägga upp lite bilder på härliga ullplädar från gårdsbutiken. Nej, det är inte jag som vävt dem men tanken på att en liten gnutta av ullen i dem kommer från våra får, värmer absolut. 


RutigToarpspläd, en god bok och en massa höstmys.

Ullen som inte säljs i gårdbutiken eller används av oss själva lämnar vi in till Toarps Säteri som gör de fina plädarna. Jag måste dock ärligt erkänna att det händer att även vi slänger ull. Fy och skam, det är synd på ett sånt fantastiskt naturmaterial. Men nu är höstens nya sändning med plädar här och jag bara njuter. Extra kul att att de i år tagit fram en lite mindre filt. Den är precis lagom stor att lägga över benen när man sitter ute
i trädgården med en god bok och den är perfekt även till de allra minsta.


Gråbrun Toarpspläd och en variant i olika grå nyanser.





Jag önskar er en riktigt skön höst med den där perfekta blandningen av lustfyllt arbete
och skön vila. Lite trädgårdsmys i all sin enkelhet. Välkomna och hälsa på oss i gårdsbutiken som har öppet fredag eftermiddagar kl 14-17



Elisabeth

Takkrona i taggtråd. Här dök det upp en liten bonusbild.;-)




2 kommentarer:

  1. Hej Elisabeth!
    Så fina plädar och fårskinn, härligt med naturmaterial. Vackert att se på och så skönt.
    Ha det fint /Marika

    SvaraRadera
  2. Men så roligt med så fina plädar. Är ju lite svag för det där med ull och dess olika produkter. Just nu har jag köpstopp för det mesta måste se vad som passar och får plats i nya huset. Det är ju inte såå stort liksom.
    Slänger du ull så är jag spekulant tänker ju ha det i fönstren. Vi har ju valt att ha gamla fönster med innan fönster i huset. Lite kolonikänsla får det allt vara.Jag ska bara kolla som du tyckte om det är ok. Vilket några tror som jag pratat med.
    Ha nu en fin kväll,fredag och helg
    Kram Meta

    SvaraRadera