onsdag 18 november 2015

Lite från gårdsbutiken

Här kommer det lite bilder från gårdsbutiken. Nya frysskåpet är som sagt var taget i 
bruk och lammköttet ligger där det ska. Det är härligt när var sak har sin plats. Ni 
anar inte vilken befrielse det är att ha allt framme, väl synligt och slippa dyka ner i frysboxen varje gång något ska säljas. Det känns säkert mycket bättre för lammköttskunderna också. 

Nya frysskåpet för vårt lammkött är på plats

Nu har jag äntligen bestämt mig för hur jag ska lösa prylförvaringen i butiken. Ett stort skåp från Jan dark living (det stavas nog inte så...) med nätdörrar och massor med förvaring är beställt. Jag hoppas att det hinner komma hem innan julförsäljningen drar igång på allvar för nu längtar jag verkligen efter att få göra det lite julfint i butiken.

Leicesterskinn

Vi har äntligen fått hem lite nya lammskinn. Härliga lockiga vita leicesterskinn 
och vanliga vita som inte är riktigt lika lockiga. Sedan har vi köpt in lite små skinn från
Karlsbergs gård, gården där vi köpte våra finullsfår. De flesta av våra skinn är ganska 
stora men det händer ibland att någon vill ha ett litet mindre skinn och då känns det 
kul att kunna göra även dessa kunder nöjda.

Lite mindre skinn i brunt och vitt och nyanserna där emellan.

Jag fortsätter att tillverka lite nya saker till gårdsbutiken. Ett av mina senaste projekt
är taggtrådsstjärnorna som är allt annat än lätta att få till. Rejäla handskar och en stor portion tålamod rekommenderas. Tänk så många gamla bönder som förfasar sig över 
allt jag tillverkar av taggtråd. "Kan du sälja det så är du inte dålig, ha ha...."  Ibland är det nästan roligt att provocera lite och det som en tycker är vackert tycker en annan 
är fult. Så är det bara.


Taggtrådsstjärnor.

Julöppet i gårdsbutiken

Lör 5/12 kl 12-16 
Sön 13/12 kl 12-16
Lör 19/12 kl 12-16

Hoppas ni har vägarna förbi och kommer och hälsar på . Kram och varmt välkomna.
Elisabeth



3 kommentarer:

  1. Ohh nu blir jag toksugen på att åka till dig. Rostiga taggtrådsstjärnor bara så fina.Nu till helgen åker jag till Torshälla på 9 årskalas så vi får se om jag hinner med att få någon innan jul. Det är mycket nu och en arbetande man gör inte saken bättre.Förstår att det är härligt med den frysen Gillar inte boxar jag heller.
    Önskar dig många besökare till din butik
    Kram Meta

    SvaraRadera
  2. Taggtrådstjärnorna är helt UNDERBARA och skulle passa som en smäck hos mig som älskar allt rostigt !
    Lycka till med din fina butik !
    Ha det så gott !
    Kram/Isa

    SvaraRadera
  3. Jag gillar både lammkött och dina taggtrådstjärnor och önskar att jag bodde närmare. Lycka till med all julförsäljning!
    Hälsar
    Marta

    SvaraRadera