lördag 18 juli 2015

Öppen trädgård

Hej hopp! Nästa söndag, den 26/7 tänker jag ha öppen trädgård här på Högagärde mellan kl 12 och 16. Inget sådär storstilat med tidningen Land eller Tusen trädgårdar utan på 
mitt eget lilla vis. Den som vill får komma och ta sig en liten titt helt enkelt, fulhörnor och snigelhärjningar till trots. Gårdsbutiken kommer att vara öppen såklart och ni är alla varmt välkomna. 

Själv gillar jag att kika in  i andras trädgårdar och då känns det så självklart att den som vill också är välkommen till oss.



Pionen ´Sara Bernard´, fingerborgsblomma, stjärnflocka och rosen ´Maidens Bluch´
med flera.

Regnet tynger dig ´Sara Bernard´.

här har vi Sara igen tillsammans med spansknäva och italiensk klematis.

E liten översiktsbild över grusgångsrabatten och gårdsbutiken.

Nu blommar de sista pionerna, lite regntunga och slitna men otroligt vackra. Trädgården känns som en riktig mormorsträdgård just nu. Det är som om det vilda och lite busigt romantiska har bestämt sig för att ta över, åtminstone just nu.


Välkomna den 27/7
Elisabeth m. familj




2 kommentarer:

  1. Va kul! Hoppas du får många besökare. Mina Sarah är planterade förra året så nu är det bara blad. Hoppas på blommor till nästa år...
    Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Det låter kul. Kanske dyker jag upp med någon väninna. Mannen har farit På jobb i 8 dagar. Hoppas du får fint väder och att det kommer många
    Ha det gott
    Kram Meta

    SvaraRadera