lördag 4 april 2015

En lite påskhälsning

Tänk så mycket oviktigt man bloggar om egentligen. Så nu tänker jag skriva mitt livs viktigaste blogginlägg, igen, det om påsken. Om att Jesus dog för mina synder och alla andras och att han återuppstod från döden och att jag och alla andra som vill ta emot det är fria och förlåtna.


Nåltovat fågelbo av ull och lavendel. Dekorerat med vaktelägg, pärhönsfjäder
och ett par små blåsippor.


Johannes 3:16,17

Så älskade Gud världen att han gav den sin
ende son, för att de som tror på honom inte skall gå under utan ha evigt liv.
Ty Gud sände inte sin son till världen för att döma världen utan för att världen skulle räddas genom honom.

Surfade runt lite på nätet för ett tag sedan och hamnade på en sida där bloggaren var 
"en riktig viking". I sidlisten fanns en lite bild där det stod något i stil med "kristen domens Gud spikades upp på ett kors, min Gud har en hammare". Så sant tänkte jag, men bara synd att bloggaren aldrig läst färdigt i bibeln, att han inte hört talas om att Jesus uppstod och att han vann över döden.



Påskkram till er
Elisabeth





2 kommentarer:

  1. Jätte fint och sött arrangemang! Det är nog många som egentligen inte vet varför vi firar påsk.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Det är tur att du lägger ut ett så fint inlägg om Påsken. Det behöver alla läsa och begrunda. Det är så lätt att tvivla på det goda när världen ser ut som den gör och många känner sig misslyckade.Gud ge oss kraft att tro och göra bra saker brukar jag tänka.
    Ha en fin och skön fortsättning på Påsken.
    Kram Meta

    SvaraRadera