torsdag 19 juli 2012

Hur hamnade du här?

Ja det kan man ju fråga sig. Tittade du in av en ren slump eller var det ett medvetet val. Eller har du kanske knappat in något sökord på datorn på jakt efter viktiga fakta. Hur som helst är du välkommen hit. Stäng ner kvickt, som man ju faktiskt gör ibland, eller stanna kvar en stund och hämta andan lite. Följ livet i trädgården och i fårhagarna och gläds med mig eller förfsas om du så vill.

Själv gillar jag statistik. Jag kommer aldrig ihåg siffror men likväl tycker jag om att för- djupa mig i dem, analysera och fundera och det är det som det här lilla inlägget ska handla om. Ni som har egen blogg vet säkert att under fliken statistik - trafikkällor finns
det en massa spännande läsning att fördjupa sig i och ibland förvånas över. Här kommer
en liten topplista på de tio vanligaste sökorden som gör att man kanske hamnar just hos mig.

Sökords tio i topp

På plats 10. Lila vallmo.













På plats 9 .Trädgårdsskor.


Fynd från trädgårdsmässan. De är hur sköna som
helst och precis som någon förutspådde så har de
ändrat färg.

 På plats 8. Fårskinn.


Ett minst sagt udda mattskinn från ett Gotlandsfår och en
lite svalkande eller kanske värmande vintebild.

På plats 7. Magnus Wuollo.

 Magnus kom 2:a på fårklippnings SM. Övriga deltagare
hittar man kanske på många andra platser men Magnus
hittar man här.

På plats 6. Blå bergvallmo.


Vacker och lite ovanlig. Blå bergvallmo är en riktig
snackis och en blomma som många vill veta med om.

På plats 5. Lantträdgård.


Grusgång, fruktträd, bär, grönsaker och gammaldags
härdiga perenner är några nyckelord till lantträdgården.
Kanske är det så man bäst beskriver vår trädgård.

På plats 4. Flasklamm.



På plats 3 till 1. Högagärde i olika kombinationer.


Det var kanske inte helt oväntat. Hur som helst är det väldans skoj att ni fortsätter att
titta in och lämnar en liten kommentar då och då. Vad vore egentligen bloggen utan er.
Det är ju ni som gör halva jobbet även om jag misstänker att ni  har annat för er såhär i semestertider.


Ha det bäst.
Elisabeth.



8 kommentarer:

  1. Helt otroligt att jag möts av ett inlägg som detta just nu!

    Ja, hur hittade jag hit? Via Sofia som för länge sedan tittade in hos mej- hennes blogglista- och så ytterligare en blogg...

    ...och så var jag här!

    Kul! och jag tittar säkert in igen!

    Lena

    SvaraRadera
  2. Jag kom hit via min blogglista där du finns med. Den här gången föll jag för bilderna på dina vackra vallmo. Säg till om du får frön över... ;-)

    Sommarhälsningar
    Elisabet

    SvaraRadera
  3. Haha, jag känner igen mej i statistiknörderiet! Förundras också hur "folk" hittar till mej!! Kommer inte ihåg hur jag hamnade hos dej första gången men sen dess ligger du i min blogglista och dina fina inlägg läses regelbundet... fast jag kommenterar kanske inte alltid.

    Ha en fortsatt fin fredag.
    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  4. Jag fann dig genom en annan blogg som lagt ut en länk om en utlottning hos dig. Det var så jag hittade hit och jag stannade kvar. Absolut att jag gör :)

    Kram Ann-Louise

    SvaraRadera
  5. Jag hittade dig för ett tag sen och la dig i min blogglista.
    Nu har jag ju egentligen bliggsemester, men man får faktiskt fuska.

    Härlig inspiration du bjuder på! Gillar!!

    Ha en fin helg!
    Hilla

    SvaraRadera
  6. Va kul ätt kolla vilka sökningar som folk har trillar in hos dig på. Och som bonus fick vi ju lite fina bilder, som vanligt hos dig. Ha en trevlig helg!

    SvaraRadera
  7. Vilka härliga vallmo...♥
    Kanske inte så konstigt att jag har hittat till dej...
    Kram Annika

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder,gillar.;))Ha en skön ledig söndag.Kram ulrika

    SvaraRadera