söndag 22 april 2012

Vårgrått och en vårkrans.

Påskpyntet är ut slängt och påskkransen har jag förvandlat till en vårkrans.
Visst är det härligt med återbruk. De gula minigerberorna hamnade på komposten
och byttes ut mot vita. Påskliljorna blev som nya efter en sval natt i vatten
och i gömmorna hittade jag lite fler pärlhyacinter att gå lös på. Man behöver
verkligen pigga upp sig med lite blommor i det vårgrå vädret.




Jag tror att jag har uppfunnit en ny färg, vårgrått. Det stämmer perfekt med vädret.
Idag hardet varit extremt dimmigt och det har både regnat, haglat och åskat. Vore
det inte för vårfåglarnas kvittrande kunde det vara vilken årstid som helst.



Vår maskrosåker är upplöjd och det var nödvändigt med dottern och jag sörjer alla fototillfällen. Visst finns det maskrosor överallt men inte med den bakgrunden.
Idag är den vackra utsikten upp mot Ekebacken borta i dimman.






Bamse tittar ut över den vårgrå trädgården. Vårgrått kan också vara vackert och
lite mysigt på något vis men just nu längtar jag så otroligt mycket efter soligt
vårväder.



Ha en skön vårvecka

Elisabeth


2 kommentarer:

  1. Vårgrått är verkligen färgen på denna dag. Regn och rusk har det varit hela dagen. Jag gillar också återbruk och många saker går ju att piffa till och användas ett tag till.

    Ha en fin vecka.

    Kram Karin

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga bilder! Det blir nästan magiskt med dimman...
    Ja, nu närmar det sig men det ska bli kul!
    Ha det bra, kram Annika

    SvaraRadera